Proč nemám foťák za 10 tisíc, ale za 8 stovek

11. dubna 2010 v 18:01 | Dragowlin |  Lomografie
Před nedávnem jsem brouzdala po netu a hledala, kolik tak stojí fotoshop. No je drahej, ale v jednom odkazu bylo- Jak na lomoefekt :D Tak to mě přivedlo na myšlenku-

Proč si někdo kupuje digitál klidně i za 30 tisíc, k tomu další fůru děsně drahých objektivů. Hodiny tam pak (někde venku) tam sedí, vyměřuje kompozici. Poté pár sekund(nanejvýš minut) fotí. Doma sedne k počítači a upravuje. Nejlépe ve fotoshopu za další hromadu peněz.A na konci jim z toho vyleze digitálně upravená podoba fotky, "jako z loma" když to samé by mohl jedenkrát cvaknout, dva měsíce čekat, než dofotí film a ? Výsledek téměř totožný. Ale v čem je větší kouzlo? To už si budete muset rozhodnout vy.
geoart.blog.cz

k fotce- v tichu autobusu, který nevyjel kopec :) - mé nejlepší přítelkyně

*První věc co mě napadá- proč?
Asi se chcou před ostatníma vychloubat, kolik je to stálo(znám pár takových), ale stejně nic pořádně nevyfotí(ne že bych já nějak dobře fotila), jen hodiny mluví o ruzných fitrech, iso(které nepoužívají, protože iso je "zrnitost" filmu) a ostření. Pak něco vyfotí a? Prd z toho vyleze.

Tak jak jedné známé přísloví. Někdo kdo umí, tak může mít i ty nejnuznější prostředky, aby tvořil. Kdo musí mít hrozně drahé věcičky okolo aby něco dokázal- neumí(trochu poupraveno).

Makrofotografy nehodnitím- to vážně obyč foťákem za 8 stovek nevyfotím :D
Samozřejmě jsou i lidé, kteří krásně fotí na digitál, ale zas tolik jich není (nebo spíše pro většinu lidí je to koníček, anebo na příležitostné zachycení okamžiku :)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 11. dubna 2010 v 18:16 | Reagovat

Nejlépe je kombinace obého.
V LOMO jsem dofotil, ale nějak nemám čas to nechat vyvolat.
Ale chci vyzkoušet i Pinhole techniku.

2 Šárka Šárka | Web | 11. dubna 2010 v 18:26 | Reagovat

Jako fotografickej nadšenec bych asi začala diskutovat....Jinak souhlas,kdo umí,umí a kdo neumí,nezachrání ho ani nej supr výbava :-)

3 ethnea ethnea | Web | 11. dubna 2010 v 18:32 | Reagovat

Presne, kdo umi, vyfoti krasne fotky cimkoli, kdo ten dar proste nema, muze si nakoupit vybavu za padesat tisic a nic rozumneho z toho nevyleze. A nejhorsi je treti varianta, kdo neumi a jeste ma mizernej fotak. To jsem pekne prosim ja. =D

4 Miss Hašlerka Miss Hašlerka | Web | 11. dubna 2010 v 18:53 | Reagovat

já bych potřebovala jeden za 800, ale mám foťák jak za 2000, a jak za 35000... a nejsem bohatá. Člověk se jen musí rozhodnout (a držet se v tom) stli bude šetřit, nebo utrácet :)

a s tvým názorem nesouhlasím. Kdy ti analogovej foťák vyfotí co zrcadlovka? Nikdy, protože analog nezaostří, nebude mít detaily, když budeš digitálem fotit v šeru nebo pod lampičkou, nic nevyfotíš.

A pokud jde o vychloubání, je to blbost. Fotograf se vychloubá fotkama, ne foťákem...

5 Dragowlin Dragowlin | Web | 11. dubna 2010 v 19:06 | Reagovat

[4]: Nechtěla jsem se vychloubat. Ničím. Nejspíš dopíšu do podtitulu co jsem chtěla napsat protože na to nemám :DNo jo 10 tisíc to by bylo :D
Jasně, analog je jinej, nikd ynezachytí realitu přesně, tak jak si to představujeme- a o to mi jde. Digitál fotí jinak a samozřejmě, že máme doma i digitál. Jen já, divná, fotím na analog :D :-!

A k poslední větě- Znám lidi co se neustále a dokola vychloubaj svým foťákem za 30 tisíc, páč oni na to maj...:D

6 Dragowlin Dragowlin | Web | 11. dubna 2010 v 19:08 | Reagovat

JEště poslední: Zrovna ty (miss hašlerka), yasmin, tlustjoch, a spoustu jiných tady na fotoblozích(a nejen na nich) jste ti co vážně s digitálem umí(ale vy byste uměli s čímkoli i stím nejhorším :D)

7 Lianna Lianna | E-mail | Web | 11. dubna 2010 v 19:32 | Reagovat

Já jsem fotograf už asi rok a to zdlouhavé nastavování si užívám - a souhlasím s tím, že nezáleží na foťáku, ale na tom, jak s ním kdo umí. Až minulý týden jsem si pořídila digitál, do té doby jsem fotila mobilem:-)

8 Mashiku Mashiku | Web | 11. dubna 2010 v 19:53 | Reagovat

Kamarádka má drahou zdcadlovku a já jsem ji jí vždycky záviděla. Ale po tom, co mi ho na chvíli půjčila, jsem si uvědomila, že můj stávající foťák se pro mé účely hodí více. Fotím totiž nejraději právě makro - a zrcadlovka je mi k ničemu, pokud nemá makrokroužky či co. Rozdodně mají její fotky lepší kvalitu než ty moje - ale souhlasím s tím, že člověka dobrým fotografem neudělá výborný drahý foťák.

9 Tom Stehlik Tom Stehlik | 15. dubna 2010 v 21:26 | Reagovat

Ady..tak o tomdle bych se s Tebou docela pobavil...víš ono je to jako s tím,že se říká, že na velikosti (něčeho blíže nespecifikovaného :-D ) nezáleží...prostě na tom jaký máš foťák záleží...s kompaktem za 2000,- nevyfotíš to co se zrdcadlovkou...a neříkej,že to nevíš...samozhřejmě musíš umět používat funkce a vědět jak foťák fonguje..jinak je to opravdu k ničemu. Prostě kompakt ti nevyfotí sériový snímání 5 a víc snímků za sekundu, neudělá ti malou hloubku ostrosti, nemůžeš využít velkou škálu příslušnství (hlavně objektivů) nemluvě o celkové technické kvalitě při minimálním šeru...prostě velkou spoustu fotek vyfotíš jen zrdcadlovkou...to nezměníš... ;-)

10 Tom Stehlik Tom Stehlik | 15. dubna 2010 v 21:31 | Reagovat

[9]: jo a ještě...například reportáž (moje oblíbené) si nedokážu přestavit fotit na kompakt,analog..na tož na LOMO... ;-)  :-)

11 Dragowlin Dragowlin | Web | 15. dubna 2010 v 21:58 | Reagovat

No jasně, zrovna ty na zrdcadlovku fotit umíš :)článkem chtěkl básník říci, že ať dáš sebedražší foťák blbci dokonalou fotku ti to neudělá :D

12 Dragowlin Dragowlin | Web | 15. dubna 2010 v 22:00 | Reagovat

Příslušenství není, to je fakt:D Šak digitál má své výhody,ale mě se na analogu líbí ta nadokonalost :D

13 Mysteria Mysteria | Web | 26. dubna 2010 v 17:35 | Reagovat

Já mám foťák za 2 tisíce a makro je docela o ničem... ale za to , je můj a jen můj... a na těch mých pár fotek stačí...:)

14 Vallie Vallie | Web | 27. dubna 2010 v 19:42 | Reagovat

Jako první jsem si pořídila analogovou zrdcadlovku. Nijak moc jsem ji nepoužívala (a nevyužívám) - jenom na úkoly do školy. Víc se mi zalíbil digitál. Obyčejný kompakt (nevím kolik mohl stát - dostala jsem jej k Vánocům) ale byla jsem s ním naprosto spokojená. Po několika letech, když byl "opotřebovanej", tak jsem si našetřila na dig. zrdcadlovku za 10 000. Nejprve jsem si říkala, že to bala chyba, protože se mi to zdálo moc složitý, ale jak jsem si na ni zvykla, tak je naprosto boží... Zkrátka jde jen o cvik...

15 KatyRZ KatyRZ | Web | 17. května 2010 v 14:18 | Reagovat

No já bych jen poznamenala, že podle mě není pro bohaté digitál, ale naopak analog. Já si vyvolám jen opravdu tu nej fotku. Dám si ji na flešku, donesu do fota a za pár korunek ji mám druhý den hotovou. Když si vzpomenu na ty časy, kdy jsem musela zaplatit za vyvolání filmu a kolikrát se stalo, že ho bylo půlka omylem osvícená apod.. Fotky často stály za starou belu, ale vyvolat jsem si je musela, abych na to přišla ...
Souhlasím s tím, že focení analogem má určitě kouzlo odlišné od focení digitálem, ale že by to bylo pro chudé? No nemít digitál, tak rozhodně dneska nefotím to, co fotím prostě proto, že bych na to neměla ...
A co se týče cen digitálů a vytahování se s ním ... Můžu říct, že kolikrát jen kroutím hlavou, když vidím některé lidičky, kteří museli mít supr drahý digitál jen proto, že je to prostě v modě ... A já jen můžu závidět (můj foták teda také stál asi osm tisíc, ale už je to pár let, takže technickou kvalitou fotek už se těm, co prodávají dnes nemůže rovnat ...).

16 Dragowlin Dragowlin | Web | 17. května 2010 v 18:13 | Reagovat

J8 neříkám že je to pro chudé. Focení obecně vyjde na hromadu peněz a ještě více času. Ale já fotím na filmy z DM za 30 Kč, a jen fotky nechám vyvolat. Ale jen ty povedené.Ale černobílý film z a50 Kč si můžu vyvolat sama i fotky už poté sama udělat a to nestojí skoro nic. Taky člověk nemůže fotit 100 fotek deně že... já mámty 5 měsíců 3 filmy...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama